Znamy laureatów konkursu FameLab Poland 2018

Dodano: :: Kategorie: Aktualności
-A A+

Ruth Dudek-Wicher ? doktorantka z Wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego została laureatką tegorocznego konkursu FameLab na najlepszą prezentację popularyzującą naukę. Finał 7. edycji konkursu, podczas którego naukowcy mieli za zadanie w fascynujący sposób opowiedzieć o swoich badaniach, odbył się 19 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Pierwsze miejsce w konkursie Ruth Dudek-Wicher zawdzięcza „wysokiej umiejętności prostego i przystępnego przedstawienia wiedzy; bardzo dobrze dobranym i wykorzystanym rekwizytom; swobodzie wypowiedzi, taktownemu poczuciu humoru oraz dystansowi do siebie”. Nagrodą w konkursie jest 25 tysięcy złotych oraz udział w międzynarodowym finale konkursu w Cheltenham w Wielkiej Brytanii.

Drugie miejsce zajął Mikołaj Fedorowicz – absolwent biotechnologii SGGW oraz doktorant w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN. Jury doceniło go za „znakomitą konstrukcję wystąpienia i warsztat prezentacyjny; przedstawienie szczegółowego zagadnienia na tle szerszej refleksji o sensie badań podstawowych”. Laureat otrzymał 12 tys. zł.

Na trzecim miejscu znalazła się Zuzanna Łukasik – studentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Jury nagrodziło ją za: ?wyjątkową charyzmę, poczucie humoru i panowanie nad stresem; umiejętność przedstawienia wielu istotnych faktów w krótkiej wypowiedzi.? Laureatka z UM otrzymała 6 tys. zł. Zunna Łukasik otrzymała także nagrodę publiczności.

Wyróżnienie Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina otrzymała Katarzyna Kajukało – doktorantka na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Natomiast zdobywczynią specjalnego wyróżnienia przyznanego przez Fundację Kościuszkowską została Paulina Jędrak – doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego.

FameLab Poland to polska edycja międzynarodowego konkursu dla naukowców na licencji Cheltenham Science Festival. W Polsce organizują go wspólnie Centrum Nauki Kopernik i British Council. Fundacja na rzecz Nauki Polskiej jest partnerem konkursu.

Uczestnicy są oceniani w trzech kategoriach: content (zawartość merytoryczna), clarity (jasność przekazu) i charisma (łatwość nawiązania relacji z publicznością). Jurorami 7. edycji konkursu byli: Irena Cieślińska, prof. Magdalena Fikus, prof. Jerzy Kijowski i dr Tomasz Piekot.

Zobacz także:

Strona konkursu 

Cofnij